lørdag 16. oktober 2010

et hylleliv


En utfordring i heimen:
Å ha nok hylleplass!
Er det mulig å få nok ledig hylleplass?
Sånn at det alltid er en plass å sette noe nytt,
en ny bok, en ny kopp, noen hobbysaker....


Se her!
Ledige hyller!
Giraffpappa kjørte på Ikea i morges, med lapp,
og kjøpte hyller!
Men det vil jeg bare si:
Det var bare en tiendedel av jobben....
Så skulle det skrues og flyttes og omorganiseres.
Og som giraffpappa sa da han møtte en kollega på Ikea:
"Hvorfor skal du ha det noe bedre enn meg?"
He he


Men jeg hadde en god hjelper til i dag.
Fireåringen sorterte skruer, lærte seg navn på de og delte ut.
Og hun monterte hylleplater og sto på!
Det er jenta si det :)
I mammas fotspor allerede!


Så når vi har ryddet og ommøblert litt til,
så er nok hyllene fylt opp.
Det er vel bare snakk om noen små ledige cm nå...
Men det var kjekt å tenke seg til,
at det går an å ha ledige hyller stående ;)

Ha en fortsatt god helg!

11 kommentarer:

  1. Tihi, eg har faktisk og litt ledig hylleplass i heimen enn så lenge ;o)

    Storopprydningen går med andre ord sakte men sikkert rette veien :o)

    Gratulera ein heile haug med ny hylleplass! Alltid stas!

    Flottanes helg videre snupps :o)

    SvarSlett
  2. Å skru IkEA hyller er ingen spøk! Ørti fjørti skruer på den minste ting;)
    Søte dyr du har fått plass til:)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nye hyller!

    Helt ledige hyller, nei det pleier ikke å vare lenge.

    God helg videre, med eller uten mye ledig hylleplass:-)

    SvarSlett
  4. Heisann:)
    Jeg tok meg en sen kveldstur i Blogglandia - og ramla inn på denne siden. Kjempeflott blogg du har - masse farger og moro! Jeg har nå lagt meg til som følger - og setter deg på bloggrollen min også:)
    Min blogg er forholdsvis ny så jeg holder på med masse prosjekter som kommer etter hvert.
    Har gibort nr. 2 på gang akkurat nå - en stor en - bli med da vel?
    Gratulerer med nye hyller - jeg trenger noen kilometer vegghyller akkurat nå, for jeg har stoooor opprydding i kjelleren!

    Klem fra Grobu-Mimmi :))

    SvarSlett
  5. Billy er en god hyllevenn, og har kommet meg til unnsetting mange ganger. For det saa ut som hvite Billy hyller, hvis da ikke Ikea blikket har sviktet meg helt... Vi har 11 hvite Billy hyller vi, 80 cm bredde. Paa ikke altfor stor plass... ;)
    Kjempefine ugler! Og husk at elefanter alltid skal staa med snabelen mot vinduet, det betyr lykke!

    SvarSlett
  6. Oh yes, det er min gode venn Billy :) 40 cm er favoritten min. Billy tar alt, bøker og det meste, Billy er ikke kresen, det kan jeg like! Hvorfor bytte ut en vinner og meget god venn!
    Og bestå hyller 30 cm har jeg en del av, de er supre til bøker.
    Og skal sporenstreks inn i tv stue og sjekke hvilken vei elefanten står! Vi er jo best på giraffer her i giraffheimen, men litt ekstra lykke vil vi ikke gå glipp av!
    Og velkommen nye følgere, jeg er ikke så flink til å kommentere og følge opp, men jeg prøver så godt jeg kan på mitt vis ;)
    Og jeg er glad i kommentarer :)

    SvarSlett
  7. Og forresten så gikk det overraskende lett å få mannen ut på Ikea i går, hmmmmm.....

    SvarSlett
  8. Hei, jeg har en utfordring til deg på bloggen min. Det er selvfølgelig frivillig om du ønsker å ta den eller ikke, sjekk innlegg datert den 17 oktober. Ha en fin søndag videre. Klem fra Wilhelmine

    SvarSlett
  9. Takk på takk for hilsen snuppa!
    Blei litt ekstra glad :o)

    Kreativitet finne en jammen i bøtter og spann hos deg og snuppa!

    Og nå e det bekrefta at eg komme te Bergen altså! Om 2 veker allerede, så eg håpe du får mulighet te å treffa oss! :o)

    SvarSlett
  10. Likte de små uglene godt, jeg:)

    SvarSlett
  11. Herligt m nye hylle! ja nei isje vett eg om d går ann å få nok..hehe;) Flinke jenta då! e så kjekt når di små og kan ver m, di lige d jo så godt sjøl og:)) Takk for kommentar hos meg, ja di e någen skikkelige hjerteknusara di små! <3
    store klem:)

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails