torsdag 24. mars 2011

et natteliv


Å se ut på byen om natten er fint.
Tusen av lyspunkt.
Blinkende lys.
Lys som glir forbi og forsvinner.
Kjører bilene saktere i mørket?
Siste buss stopper og slipper noen av.
Lurer på hvem som tar bussen så seint?


Hele natten kjører det biler på veiene.
Hele natten skifter trafikklysene farge.
Rødt - grønt - rødt.
Hele natten lyser gatelyktene.


Og alt dette kan jeg se fra stua mi.
Jeg har alltid likt å se ut på natten.
Sitte inne og tenke og se ut.

Ha en god natt alle dere!

2 kommentarer:

  1. Fine bilder! Du er grådig heldig med beliggenheten altså, men det ved du vel allerede. Jeg har utsikt til en hage og en oppoverbakke, men fra vinduene på det iskalde og ufremkommelige loftet ser jeg ganske langt! Takk for spisestueskryt, jeg er jo så helt skammelig fornøyd. Ikke plass til litt falsk beskjedenhet, en gang!
    Fin dag til deg! Jeg skal raide Bergens beste bruktsjappe i dag, så min må jo bare bli bra.

    SvarSlett
  2. Bergens beste? Hmmmmm, får prøve å riste ut av deg hvilken det er en gang ;)
    Lykke til med jakten!

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails