torsdag 24. juni 2010

Håndarbeidsliv


De siste dagene før sommerferien skal skuffer
og skap tømmes på skolen, tegninger og andre prosjekter 
blir tatt med hjem. 9-åringen her i huset hadde utdeling til
hele familen, det var div prosjekter utført med svært 
varierende innsats. Hvis den gutten blir kunstner så har han allerede lært seg verdien av serieproduksjon, like motiver i forskjellig farge.
Han fant et motiv han fikset og det eplet ble jammen malt
i mange forskjellige farger ;)
Dette prosjektet som jeg fikk aller først hadde
han lagt ned mye arbeid i,
jeg synes det ble veldig fint og originalt!
Han har sydd to bokstaver i navnet sitt :)


I vinter skulle de to største på en lengre tur uten mamma,
kvelden før de reiste satte jeg meg ned og sydde to lykkekaniner som de kunne ha med seg på turen.
Jeg forandret litt på en oppskrift på kaniner som jeg fant i
Påske med Tildas venner, jeg sydde kaninene i fleece (et stoff denne amatøren har fått sansen for etter flere år med vegring mot stoffet...). Jeg hadde ikke tid til å fylle de med vatt så jeg valgte å bare fylle vatt i selve kroppen. 


Jeg sydde på øyne, nese og munn og et hjerte.
En med gult på øret og en med blått. 
Så enkelt og greit. Det som var mest arbeid var å klippe ut
alle delene. Nå hadde jeg jo et mønster å se etter og,
men det var en påsketur og ingen lager vel kaniner som Tilda.
If you can’t beat them, join them.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Related Posts with Thumbnails