fredag 23. juli 2010

Hageliv


Ripsbusker i hagen er kjekt, nå er det modne bær og.
Vi har fått rips- og solbærbusker av mamma i hagen vår.
Og jammen så har hun laget en potetåker også,
men den bare vanner vi. Mamma hypper og ordner resten, ungene tar opp poteter med mormor om høsten. Det er kjekt for byunger det :)


De tre kitchy gnomene passer på ute.


Og så har vi fått en levende liten sak i hagen vår og.....
Hvis du ser nøye etter så ser du fyren midt på bildet, han holder til i hullet etter den gamle fjernsynsantennen.
Mamma hadde aldri hørt om paddesjokk før, men det hadde jeg fått hvis han hadde hoppet opp på hendene mine. Jeg skulle grave ned en syrinbusk sånn ca der han holder til. Nå er det området kommet langt ned på min liste, han skal få leve i fred. 


Oregano som blomstrer lukter herlig!


Keiserkrona klarer seg i ugraset. Den har doblet seg siden i fjor. Nydelig farge!


Og hekken blomstrer.
Det er en fin tid ute nå, selv om kveldene blir mørkere.
I morges var det så kaldt at vi måtte fyre i ovnen på kjøkkenet. Dvs at det gjør vi nesten hver dag, mannen min elsker å fyre med ved....Og i byen har vi ikke vedovn.....


Denne ovnen er fin å bake brød i og. 
Har fått en grei oppskrift av en venninne, det blir gode brød :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Related Posts with Thumbnails