mandag 12. juli 2010

Loftsliv



 
Loftet til mamma er fullt av mye rart,
virkelig fylt opp med alt mulig overalt, hengende fra taket og stående langs plankene på midten av gulvet. Esker med klær, serviser, gamle bøker, glass, leker og ting og tang.
I dag var jeg på jakt etter norgesglass og
i samme slengen fant jeg disse tapetrullene.
De er fra da mamma og pappa bygde hus på 70-tallet,
mamma sier at hun hadde såååå lyst på farger etter å ha bodd i
50-talls hus med duse, lyse farger. Hun hadde altså stilen som er moderne i disse dager, men var gått lei. Lurer på hva som skjer når vi går lei av hvitt og blekt grønt og isblått?


Denne tapeten hadde jeg på rommet mitt,
eget rom! Det var stort :)
Jeg hadde brunt gulvteppe, brune dører på skapet, rosa seng og skrivebord, gult tak og denne tapeten, fargerikt!
Det var ikke antydnig til hvitt på mitt rom
og jeg elsket det.
Klærne mine var like fargerike,
på bildene som er tatt av meg på rommet mitt så ser du bare masse farger, litt vanskelig å oppdage rommets beboer i mønster- og fargegleden.


Denne tapeten hadde mamma og pappa på rommet sitt.
Og de hadde en messing seng som virkelig skinte, jeg syntes det var så fiiint! Jeg kunne ligge i den store senga og kikke og følge mønsteret rundt og rundt
I dag vet jeg ikke hva jeg ville sagt hvis jeg skulle sove i dette mønsterkaoset hver natt....


Bestemor bodde i samme hus som oss og hun hadde denne tapeten.
Den er jo faktisk litt fin ennå synes jeg.
Nå har jeg altså flere ruller med crazy tapet og jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre med det? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Related Posts with Thumbnails