søndag 19. september 2010

giraffliv og loppiser på en søndag


Så ble det loppemarked på denne giraffmammaen i dag da.
Hva fant hun?
En emaljekanne, et fat og noe retrostoff.
Ikke det helt store, men stoffet kan bli en fin pute.
Hun så en fin lampe, men overveide den så lenge at noen andre tok den. Det gjorde ingenting, giraffmammaen har lampe hun.
På vei hjem møter hun Sophie.



Oh la la, hun er verdensvant hun.
"Ah, loppemarkeder i Norge..." sier hun bare.
Sophie har den merkeligste hatt på i dag,
men giraffmamma sier ingenting.


Sophie er alltid på reise,
og nå har hun fått en egen blogg.
"Det er bare sååååå gøy,
skal poste første innlegg i dag.
Det er så innovativt å poste
snapshot" sier Sophie.



Giraffmammaen hører etter med et øre,
hun tenker på puten hun skal sy når hun kommer hjem.
Og passer emaljekannen inn i fargene på kjøkkenet?
Så kommer hun på at det var bra at hun hadde tatt av seg 
den teite sykkelhjelmen, 
tenk om globetrotteren Sophie hadde sett den!
Hun hadde nok begynt å lure på giraffmammaens valg av hodeplagg.
For selv om Sophie har en rar hatt i dag,
så er den sikkert moderne.



Verdens teiteste sykkelhjelm!

Sophie skal hjem og blogge,
adieu!

Der kommer fasjonable Trine!



  Hva har hun på hodet?
Hva har hun på hodet?
Hva har fasjonable Trine på hodet?



Verdens teiteste sykkelhjelm......


Fasjonable Trine er glad og oppstemt.
"Er ute og viser fram den nye hjelmen min" sier hun bare.
Nå skjønner giraffmamma ingenting.
Fra teit til kul på tjue sekunder!
Ny rekord!
Hah for en morsom dag!
Nå skal fasjonable Trine og giraffmamma på kafe.
Og senere skal stoffet klippes opp til pute.
Det ble en riktig så fin dag!

5 kommentarer:

  1. Heisann sveisann!
    Herlig innlegg, du er så flink til å lage sånne smile-innlegg:)
    Jeg digger Sophie, og kan stolt fortelle at jeg er hennest første følger!!!
    Ha en strålende søndagskveld!

    SvarSlett
  2. Du e best!!
    E så enig med Andregasellen! Og trur du ikkje hu klarte å legga seg te som følger av Sophie sin blogg før meg! Typisk!

    Heilt fantastiske bilder du tar, og dei historiene dine får meg te å smila og rett og slett bli glad KVAR gong!

    Blei og veldig glad for hilsen :o)

    SvarSlett
  3. å herregud eg ler så eg grine!!!!!!! d e d løgnaste eg har sitt å lest på lenge!!! vil printa d ud å henga heile remså på kjøleskape... e d lov? ska uanz lagras på favoritter å visas t alle!! Eg ler meg ihjel altså... du e bare best:))
    klem:)

    SvarSlett
  4. Hu Sophie altså:-) Du er bare utrolig god til å skrive! Og bildene er jo bare fantastiske:D Heia deg!

    SvarSlett
  5. Hei June! Bare print ut du, glad for at historien falt i smak :)
    Jeg trenger små pustehull av og til, og dette er greit å holde på med mens ungene leker rundt meg, de lurer jo fælt på hva det blir? Jeg låner litt fra lekene deres og eget lager, men historiene er nok mest for voksne ;) Bortsett fra akkurat det med teit sykkelhjelm.... he he
    Jeg vil jo gjerne at dere smiler når dere leser historiene!

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails