mandag 27. september 2010

kreativ mandag, tapet og giraffer og syltetøyliv!


Jada jada har sagt det før,
å ha fri på mandag er egentlig ganske bra :)
I dag har jeg skrudd sammen hylle
og tapetsert platen bak.
Med farmor sin gamle tapet, 
til fireåringen vår.
Passer bra at hun er oppkalt
etter oldemoren sin :)
(og jeg skjønner nå at å tapetsere er en kunst,
boble boble.....
Skulle nok brukt tapetklister og ikke lim....)
Resultatet ble bra til slutt,
veggen fikk noen giraffer i tillegg.


Ble faktisk så fornøyd at jeg skal gjøre det samme en gang til!
Til ettåringen :)
Skal bare kjøpe tapetklister tror jeg....

 
Og mens giraffmammaen klippet og klistret,
så lagde giraffpappa plommesyltetøy!
Jeg må jo skryte litt av han,
men han sa jeg ikke måtte overdrive he he.


Og til slutt må jeg vise et bilde av månen 
slik vi så den i morges.
En liten måne på en knallblå himmel!
Nydelig!

Ha en god natt!

(ps: hvor har de de omtalte spraylakkboksene i Bergen?
Noen som vil dele?)

7 kommentarer:

  1. Flotte bilder Giraffmamma, som vanlig her inne hos deg:)Så deilig med mandagsfri, flott å få ekstratid til prosjektene i heimen:)
    Nyyyydelig månebilde..........
    God natt herfra:)

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder og helt nydelig hylle!

    Plommesyltetøy er jo bare så fantastisk godt:)
    God natt fra Svimeheimen!

    SvarSlett
  3. Det ble såå stilig!
    Skikkelig kul hylle:D
    *misunnelig*

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ den hyllen ble jo så fin, en Giraffpappa som lager syltetøy er gull verdt, Brannmann Sam her i huset strekker seg til å steke medisterkaker, men det er han derimot da en kløpper til å gjøre...ha en fin uke. Wilhelmine

    SvarSlett
  5. Hyllen ble jo superfin! Spraylakkboksene kan du kjöpe på Kaos Galleri i Bergen

    (http://www.ironlak.no/Sabotaz_Kaos_Galleri_og_Verksted/Kaos_Galleri.html)

    Ellers så har jo malingsforretninger, biltema og coop obs bygg også, men litt begrenset utvalg i farger der..

    Lykke til med sprayingen, jeg er hektet!

    SvarSlett
  6. Takker for fiiine kommentarer :)
    Og takk for spraylakktips!
    Skal prøve å få lakket noe greier i løpet av kort tid....ihvertfall ganske snart ;)

    SvarSlett
  7. OI månen såg jammen langt vekke ud!! å flinke husfar så lage syltetøy då:))
    hehe, ja di boblene e någe drid... styre og bare m sånn lim, kansje på tide å anskaffe seg någe mer "avansert" ja;) Mn hyllå blei nå jaffal knallane fine! åså m giraffa i same tapet øve, blei kanonfint:))
    klem:)

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails