søndag 22. august 2010

et barnebokliv, del 2


Ruffen,
sjøormen som ikke kunne svømme
av Tor Åge Bringsverd 
med tegninger av Thore Hansen,
denne boken likte jeg godt!
Jeg hadde en egen Ruffenpinne med rødt bånd som skjerf,
selvplukket i skogen.


Ruffen er en rar og sjarmerende barnebok med noen fantastiske tegninger!
Den handler om den lille sjøormen Ruffen,
som ikke er som de andre sjøormene.
Ruffen vil ikke bade,
for han kan ikke svømme.


Av og til gråter han.


Han er aldri med på å brøle til de store båtene.
Men han får en venn i blekkspruten Tusen og tredve.


Hvordan det går videre må du nesten lese selv,
 hvis du ikke har lest boka allerede.
For hvis du ikke har lest boka så vil jeg anbefale den på det sterkeste!


God bok!


Og god helg!

3 kommentarer:

  1. Ruffen er herlig! Les gjerne dette gamle innlegget fra meg:
    http://innerstiveien.blogspot.com/2010/02/husker-du-ruffen.html

    Og da jeg skrolla nedover til boka i "del 1", mista jeg pusten. Den boka husker jeg godt, nydelig gjensyn. Tusen takk! Er det forresten et bilde av brødskive i den? Merkelig spørsmål, men jeg ser for meg en tegning av en brødskive med ost eller salami...vage barndomsminner og fullt mulig jeg blander med en annen bok.

    Har sett litt rundt her hos deg og det var så mye flott. Ideen med norgesglass med padding skal jeg stjele. ☺

    SvarSlett
  2. Hei! Fant ikke annen skive i boka enn den som ligger på bordet på kjøkkenbildet.
    Ruffen er en fin sjøorm :) Sikkert mange som husker denne boka, den er jo utgitt på nytt også heldigvis. Denne har ikke gått ut på dato for nye lesere!

    SvarSlett
  3. Så kjekt gjensyn med Ruffen!
    Ruffen og den flyvende Hollender var en av bøkene
    jeg likte best som barn :).
    En takk til Kreativ Impulsiv for tipset
    om å ta turen innom den fine bloggen din,må legger deg til lista mi :)

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails