torsdag 24. juni 2010

Barneromsliv


De gamle dukkene mine lever et godt liv,
siden de aldri har blitt godt likt av barna.....
Nå i dag synes jeg de er kjempesøte,
men de appellerer ikke til barna mine.
Jeg hadde flere slike som disse to,
men de dukkene som kunne bade var nok favorittene mine.
Dermed overlever retrodukkene 
og lever det gode liv i fred og ro.
I senga til fireåringen ligger noen av dagens favoritter,
men senga er min gamle. Den er kjøpt på auksjon 
for 5,- kroner i 1976!


Først malte pappa den knallrosa,
jeg elsket den fargen!
Helt til 80-tallet kom og alt skulle lutes,
så ble den lutet og trehvit og tatt inn i varmen igjen.
Men bare den ene siden av sengen,
den andre siden er ennå rosa.
I dag går den i arv hos barna mine,
den er super siden den kan trekkes ut.
Men når du er blitt over 165 cm,
så er det over og ut!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Related Posts with Thumbnails