søndag 3. oktober 2010

et forvirret tapetliv


Lørdagen forsvant i tapetklistring 
og maling av møbler.
Giraffmamma tapetserte spisekroken på kjøkkenet.
Hun var blitt litt lei den bleke 50-talls retroen
og beveget seg raskt opp mot 70-tallet i 
motiv og fargevalg.
Møblene fikk seg noen raske spraystrøk.
 Vi snakker farger!
Men i dag så er hun litt usikker igjen.
Er dette stilen min?


Hvor lenge går det til jeg blir lei
den kuuule stilen?
Jeg er jo glad i farger,
men er det ikke sånn at hvit bakgrunn
framhever andre fargerike detaljer.
Foran denne tapeten så forsvinner jo alt!


Giraffmamma tenker på å be Sophie over,
men hun er jo i Paris.
Denne tapeten er ihvertfall ikke
provinsiell!
Sophie har sendt bilde fra Paris:


Under bildet står det bare:
Oh la la!
Også et Ps:
Sjekk bloggen min,
jeg har et statement der.
Giraffmamma sjekket blogg og 
statement,
stiiilig!
Sophie er kuul,
hun har liksom funnet stilen hun.
Giraffmamma lever i en interiørmessig
mellomtilstand,
dvs liker veldig veldig mye...
forskjellig....
Ja ja,
tapeten får stå foreløpig.
Giraffmamma trenger farger om høsten :)
Kanskje den nye stilen i høst er:
FARGER!

Ha en fargerik kveld der ute!

7 kommentarer:

  1. Heisann Giraffmamma:)
    Fint med farger!Jeg tenker alltid at jeg bare kjører på med farger - hvis jeg blir lei kan man jo alltids bare male over eller ta det bort igjen.Ofte kan det jo lønne seg å leve litt med det nye før man bestemmer seg også:)
    Stilforvirring kan være veldig forvirrende....

    SvarSlett
  2. Hei kjære Giraffmamma, jeg kjenner meg så godt igjen...har spurt meg selv om det ca. helt siden jeg flyttet for meg selv... skal vi se det er ca 24 år siden...det betyr vell at jeg egentlig ikke har noe stil det kanskje...liker jo allt som er fint, men så kommer det inn i huset mitt...så skjer det noe, og da spør jeg meg selv; tja, nei...er dette egentlig min stil a...hi,hi...Men takk for nok et fint innlegg da, søteste bloggen ever;-))

    SvarSlett
  3. Åååå Wilhelmine, nå blir jeg helt rørt!
    Og ja, stilforvirring er forvirrende, det er så mye fiiiint!

    SvarSlett
  4. Jeg kan ikke være mer enig, Wilhelimine! You go, Giraffmamma! Synes det så bra ut jeg:)

    SvarSlett
  5. Hoho, stilforvirring e forvirrende ja :o)
    Fantastiske dei bildene dine altså!!!! Ser ut så du kose deg skikkelig med å ta de og, det lyse liksom :o)

    Lurt å øve seg på lekekjøkkenet fysst, men farger e nå ALLTID bra i mi bok :o)

    Må innom Sophie ein tur og kjenne eg. Digge bloggen hennas og eg ;o)

    SvarSlett
  6. hahaha hu sophie altså, eg må le;) å kjenne meg godt ijenn i forvirringå di... eg har helr isje ein reine stil lixom, litt blanding av bohem, retro, vintage å shabby... så eg har min egen stil kan ein trygt sei;) Isje alti liga lett nei, e veldi fint å kjekt m farga mn og veldi fint m lyst å fint, mn fysta du har malt å styrt så må du nå jaffal ha d sånn ei stunn så du får prøvd d ud sjikkeligt syns eg:))
    Å jess - m ska ha huse heilt for oss sjøl;) Glede meg kanonmasse t å bjunna på alt innearbeide nå å jør d innflytningsklart! Tror nok isje d blir for trangt nei, mn m har nå fira gutta på d mesta og så syns m trenge litt plass:) åså må m ha plass t familie å venner på overnattingsbesøk og når m bor litt udpå lande vettu;)
    Store klem:)

    SvarSlett
  7. Hi, Although I cannot understand much ;-) I think your blog looks like a lovely and colourful place, I look forward to see what you do with the fabrics!!

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails