lørdag 24. juli 2010

Et kjøkkenliv


Livet i sommerhuset er et deilig liv
og innebærer en del arbeidsoppgaver vi ellers ikke er vant til lenger. Som f. eks å vaske opp
Vedovn på kjøkkenet har vi heller ikke i byen.
Vi har til og med fått oss en liten matkjeller under en gulvluke.
Og utenfor vinduet henger en fuglekasse i treet. 
Jeg elsker prikker og striper. Prikkete bestikk og duk fra green gate er midt i blinken!


Og prikkete gammel matboks.
På en hylle på kjøkkenet har jeg samlet litt av bokssamlingen min. Noe gammelt og noe nytt.


Boksen i tre etasjer er snopeboksen vår.
Ble så glad da jeg fant den i en bruktbutikk i Sverige.
De små keramikkfatene som er litt 80-talls i stilen, er kjøpt i den tida på en kunstutstilling. 


Jeg samler på ulike tallerkener med blå dekor til kjøkkenveggen, men de må ha den spesielle blåfargen som denne har.


I denne lille tallerkenhylla har jeg samla litt av hvert. Noen gamle minner og noen nye funn. 


Og på døra som jeg aldri fikk malt henger koselige barnetegninger.
De blekes litt for hvert år som går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Related Posts with Thumbnails