onsdag 21. juli 2010

Gnomeliv


Fire gode gnomevenner! 

Her i sommerhuset vårt så har vi tre skikkelig kitchy gnomer som passer på ute i hagen, bilde følger seinere.
Nå har de nemlig fått fire venner inne!
Som tidligere nevnt så satte vi igang et syprosjekt, dvs de fire ungene og jeg. Minsten på ett år måtte aktiviseres med kun stoff og garn, men vi andre fire gjorde så godt vi kunne. Ikke bare bare å finne på kreative prosjekt når ungene er så spredd i alder, men å sy liker de. 
Vi fant en enkel oppskrift i en helt super bok, More Softies - Only a Mother Could Love. Jeg ville egentlig at de skulle tegne noen dyr selv, men for å komme igang så fant vi denne oppskriften. Jeg tenkte vel at hvis dette går bra så vil de gjøre mer seinere ;) Og når far jobber skift så har jeg en del tid aleine med ungene som er kjekk å bruke til å være kreativ på. Synes nå jeg da!
Fram med de endeløse metrene med fleece (jeg som egentlig ikke liker stoffet....) som jeg kjøpte til et tidligere prosjekt. Hvorfor kjøpe smått? Jeg har en tendens til å overdrive hobbyinnkjøpene......
Kjekt å ha! (selv om det er fleece...)
Starten gikk greit, fireåringen gikk fort lei, niåringen fullførte til slutt og tenåringen hjalp til med en ekstra til minsten. Vi ble ferdig!


Fire til dels glade gnomer!
Men så skulle mor sy gnomene sammen og stappe med vatt, det tok litt tid, ferien kom så brått på.... Men jeg tok med prosjektet og i går ble de ferdig!
Hurra!

 
Jeg tror entusiasmen hadde vært større hos ungene hvis jeg hadde gjort de ferdig med en gang......
Noe å huske på til neste gang, ikke la det ligge sååååå lenge...
Fire gnomer med forskjellige uttrykk,
de skal bo her i sommerhuset og passe på inne.


Her skal vi bo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Related Posts with Thumbnails