fredag 24. september 2010

Livet i en boks, et boksliv!


Kaffeboksen vår.
I bruk hver dag.
Hele året gir den oss det vi trenger.
Kaffe.
Denne hadde mamma og pappa på hytta,
men denne hytta blir ikke brukt så mye lenger.
Like greit at boksen får et aktivt liv hos oss!
Tenk at det går an å bli glad i en boks.
Ikke bare fordi den har et verdifullt innhold,
men den gir gode minner og er kjempefin!


Matboksen min.
I flere år.
Fra første klasse 
:)

 
 Smykkeboksen min.
Nydelig!
Denne hadde farmor.
Farmoren min som jeg er oppkalt etter.
En skatt!


 Tebokser.
Den med kinesisk motiv har jeg alltid likt så godt.
Så godt at jeg fikk den av mamma til slutt.
:)
Den andre boksen kommer fra tante.
Tante med den gode latteren.
Og kryssordet.
Og katten med halv hale.


 Tobakksboksen kommer fra morfar.
Han var fisker.
Fant den på loftet hans for mange år siden.
Siden har den stått i hylla mi.
:)


 Kakebokser.
Disse hadde vi kaker på til jul.
Vi ungene hadde egen boks.
Jeg hadde den røde med håndtak som åpner lokket.
Eller den blanke røde.
Gamle kaffebokser.
Stilig ordning med det håndtaket de har.
Roseboksene kommer fra mamma,
og så har jeg supplert med noen jeg har funnet selv.


Selvfølgelig har vi en giraffboks!


Den gamle teboksen kommer fra den samme tanten.
Hun hadde mange gamle, fine bokser.
Marimekkoboksene er jo bare fine :)
Vis meg noe fra marimekko som ikke er fint!
Finnes det?
Som dere skjønner ble dette et veldig personlig innlegg 
om boksene i mitt liv. 
De viktigste!

Ha en god natt!

3 kommentarer:

  1. Så mange fine skatter!!! Bokser er og blir frydefullt, samma hva!

    Ha en herlig lørdag!

    SvarSlett
  2. Dette var koselig. Så mange gode og rare minner vi har fra mange av disse boksene. Hilsen storesøster :-)

    SvarSlett
  3. så mange fine boksa!! eg og samle på boksa, elske boksa, får aldri nok:) spesielt koselige di gamle så har ein historie å mange goe minner:)
    klem:)

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails