torsdag 26. august 2010

et elefantliv


Vi er et giraffhjem,
men vi liker mange andre dyr og.
Tenkte jeg skulle vise fram noen elefanter som bor her,
denne er en gammel Kay Bojesen utgave.
Jeg fikk denne kule elefanten av en snill nabodame,
for mange år siden da jeg bodde i et lite grønt hus.


Elefanter som kan rulle og gå er alltid kjekt :)



Denne kan trekkes opp og sykler avgårde selv!



Hekleelefanten og Blafreboksen har minsten på rommet.



Den øverste elefanten sin kropp er delt opp og kan tas fra hverandre, den blir holdt sammen av magnetisk. Kjempesmart, vi har flere forskjellige dyr og de kan bytte hode, mage og bein og settes sammen til fantasidyr!
Under har vi minstens søte duploelefant :)


Denne elefanten fra Georg Jensen er en opptrekker.

Og denne har giraffmammaen laget selv.


Og såklart har vi noen Babar bøker,
de bøkene er det vel flere som husker.


Mitt gamle badehåndkle, pent brukt.
Sånt et fint håndkle måtte jo spares på og bare brukes innimellom.

Bare må leke midt i fotoseansen!

Ha en fortreffelig kveld!
Og nok en gang takk for koselige kommentarer!

3 kommentarer:

  1. Tenkte eg det ikkje, hos deg e det virkelig mangfold innen dyreriket :o)

    Så masse harlige elefanter!
    Syns forresten du e god med kommentarer eg ;o)

    Så du pakke bunader du altså? Det e jo tungt ansvar så kvile på skuldrene te ein viss aen og ser eg da :o) Håpe dåkke klare å få alt med dåkke og får ei fine familiehelg då jammen!

    Eg e skikkelig dårlig pakker, og klare sjelden å pakke før ca 15 min før me ska avgårde. Det blir ganske sikkert nåke kreativt med i bagasjen da. Tar nok med Hexagonteppet og et aent prosjekt så eg planlegge te bloggtreffet :o)

    SvarSlett
  2. Det er som jeg har sagt før, dere har et rikt dyreliv hjemme i Giraffhuset altså!Giraffer er herlige dyr, men elefanter er kanskje mitt favorittdyr!Synes de er så søte, og du har noen fantastiske eksemplarer altså.Tenk at du har den Bojesen-elefanten, den er kjempefin!Jeg liker den kjente Bojesen-apen, men jeg tror kanskje jeg liker elefanten enda bedre:)
    Morsomt å ta bilder med små barn rundt beina, fotoseansen blir alltid litt uforutsigbar på en måte!Men det blir jo fine bilder av sånt da!
    Ha en glimrende fredag:)

    SvarSlett
  3. Etter noen år i Afrika, har vi både giraffer og elefanter i hus (figurer, altså)
    Flotte elefanter du viser fram - likte spesielt godt de rullende lekeelefantene!

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails