søndag 22. august 2010

søndagsliv


Søndagslivet er glitrende herlig inne,
ute perler regnet i sjøen,
det er lys og regn om hverandre.
Disse hårspennene kunne jeg ikke gå ifra
og når de er på halv pris er det likegreit å ta med flere :)


En giraffmamma kan ikke få nok giraffer,
nå syr jeg noen til å henge på en snor i gangen.
Nytt stoff er innkjøpt på Stoff & stil.
De ble så små at å vrenge de ble nesten helt umulig,
så en litt mer rufsete stil ble løsningen ;)
I dag skal vi klippe ut giraffer og,
må være kreative inne når det ikke frister å gå så
veeeeldig langt ute.


Denne boka leser jeg nå,
kan ikke gi noen fullverdig anmeldelse av den for er bare kommet ca halvveis. Tittelen syntes jeg lovte så bra,
men foreløpig har ikke prosjektlederen kommet opp med noen god løsning på hvordan hverdagslivets mange små "usynlige" oppgaver kan fordeles litt jevnere på hjemmefronten.
Dvs prosjektleder jobben er en stilling hun aldri har søkt på,
bare fått i fanget når barna kom.
Hvorfor maser vi kvinner sånn? Joda, det står det også litt om ;)


Forrige bok jeg leste av denne forfatteren likte jeg godt,
den var ærlig og gjenkjennende.....


Det er lettleste bøker av Gunilla Bergensten,
jeg leser de på svensk, de er ikke oversatt til norsk.
Bøkene kjøper jeg her,
fraktfritt ved bestilling over 195;-
Men å komme under den summen er vel umulig i en bokhandel på nett...... ehh ikke les dette kjære giraffpappa!


Ha en riktig god søndag! 

Liten oppdatering: Det jeg trodde var en liten luftetur rett utenfor med ny paraply var ikke planen til fireåringen. Vi skulle i parken! Så der gikk vi, en mamma i shorts og t-skjorte og hobbysveis og en fireåring i koseklær. Mens alle andre hadde fullt regnutstyr, men det trengs ikke når man skal teste ut alle vannpytter og ny paraply i varmt sensommervær :) 

7 kommentarer:

  1. Heisan Giraffmamma!
    Tusen takk for koselig hilsen!
    Morsomt at du omgir deg med glade giraffer. Jeg har alltid vært fascinert av disse store, høyreiste dyrene.
    Når det gjelder rosa Rostibolle har jeg handlet det i løpet av det siste året. De finnes jo i de lekreste farger. Jeg prøver å få fram butikk-kjeden jeg har handlet den i, men det står helt stille akkurat nå.Skal heller si fra om navnet dukker opp.
    Og kaken den er superlett og supergod.
    Ha en flott søndag!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Så utrolig søte giraffene ble:)

    SvarSlett
  3. Plaske i søledammer! Eg savnar Bergen! :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig søte giraffer!!Jeg digger dem!Jeg liker så godt giraffer,de er bare så søte og ganske vennlig utseende:)
    Bra med 'ærlige' bøker, skal jammen sjekke ut den der om hun som sier opp:D

    SvarSlett
  5. så flotte giraffer! *liker*
    takk for koselig kommentar fra deg! i morgen tidlig skal vi besøke den nye barnehagen, det blir spennende :)
    nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  6. Heisann,
    Nå skrive eg te alle så har kommentert på mitt forslag om BLOGGTREFF for å fortella at eg har fastsatt dato for treff te 5-7 november :o)

    Og harlige spenner og giraffer :o)

    SvarSlett
  7. Takk for fine kommentarer alle sammen!
    I dag har vi hatt giraffverksted og jeg kommer tilbake med bilder i morra :)

    SvarSlett

 
Related Posts with Thumbnails